Pepperminds_beeld_portfolio_32dd446c2e577281c252886869892bda

Pepperminds schakelde BERNAS&CO in met de volgende opdracht: ‘bedenk een storytellingcampagne om studenten te werven die zich aan willen sluiten bij ons merk’. En zo geschiedde. We interviewden medewerkers en oud-medewerkers en vingen het merkverhaal dat we vervolgens samen met Pepperminds verfilmden. Daarnaast schreven wij een storytellinghandboek en creëerden een merkboekje waarin het verhaal van Pepperminds visueel en tekstueel staat opgetekend. Het idee achter dit boekje is dat werknemers het gebruiken om daarin leuke verhalen te noteren die zij op werk beleven, evenals de momenten dat ze collega’s buiten werk ontmoeten en samen nieuwe verhalen creëeren. Deze verhalen worden in de kantoren opgehangen om nieuwe werknemers inzicht te geven in de cultuur van Pepperminds. Tevens hebben we voordat de campagne van start ging de medewerkers een training storytelling & social media gegeven en een advertentiecampagne gerealiseerd. De gehele wervingscampagne vindt zowel online als offline plaats, waarbij medewerkers actief betrokken worden om het verhaal ook online te boosten.

Strategie,creatief concept en uitvoering: BERNAS&CO